To publish or not publish, that´s the dilemma

Authors

Keywords:

Publicar, dilema, estudiantes

Abstract

Scientific publication in undergraduate Medical Sciences has always been a challenge for students. During the university stage, students are encouraged to develop research skills so that they are able to venture into scientific research and publication. This responds to one of the professional exit profiles that are intended to be achieved: investigative.

Downloads

Download data is not yet available.

References

- Herrero Díaz A. Jornadas Científicas Estudiantiles como herramientas para la formación científica en el pregrado de Ciencias Médicas. Rev Col Med [Internet]. 2023 [citado 2 de agosto del 2023]; 2(1):e90. Disponible en: https://www.revcolumnamedica. sld.cu/index.php/columnamedica/article/view/90

- Lazo Herrera LA, González-Velázquez VE. Revistas científicas estudiantiles en Cuba: nuevos espacios para la publicación en ciencias de la salud. Educación Médica [Internet]. 2020 [citado 2 de agosto del 2023] .Disponible en: https://www.elsevier.es/es-revista-educacion-medica-71-articulo-revistas-cientificas-estudiantiles-cuba-nuevos-S1575181320300450

- Castro-Rodríguez Y. Estrategias para aumentar la producción científica desde el pregrado. Rev 16 de abril [Internet]. 2018 [citado 2 de agosto del 2023]; 57 (269): [aprox. 1 p.]. Disponible en: https://rev16deabril.sld.cu/index.php/16_04/article/view/685Labrador

- Falero DM, González Crespo E, Prado Tejido D, Fundora Sosa A, Vinent González R. Estrategia para la formación de competencias investigativas en pregrado. Rev Ciencias Médicas [Internet]. 2020 [citado 2 de agosto del 2023]; 24(6): e4414. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1561-31942020000600012&lng=es

Published

2023-08-18

How to Cite

1.
Herrero-Díaz A. To publish or not publish, that´s the dilemma. Gac méd estud [Internet]. 2023 Aug. 18 [cited 2024 Oct. 2];4(3):e335. Available from: https://revgacetaestudiantil.sld.cu/index.php/gme/article/view/116

Issue

Section

Letter to the editor

ARK

Most read articles by the same author(s)